Ik ben begonnen met een verhaal ter introductie. Daarna zijn we begonnen met het lied 'De zevensprong'. In dit lied staat het tellen centraal. Ik heb gewerkt met cijferkaarten.
Na het liedje oefenen gingen we lopen en huppelen, de leerlingen moesten tijdens het liedje de goede cijferkaart pakken en omhoog houden.
Toen kwamen de instrumenten te voorschijn. Alle leerlingen waren meteen erg enthousiast. Ik heb ze uiteglegt hoe ze heetten en hoe ze werkten. Daarna mochten ze zelf aan de slag.
Ook hebben we bewegingen op de muziek gedaan. Op dat moment konden alle leerlingen hun energie kwijt dus dit kwam precies op het goede moment.
Als laatste heb ik nog een spel gedaan. De leerlingen moesten luisteren naar het geluid van de instrumenten en dan raden welk instrument het was. Dit was een cool down moment. De leerlingen werden weer rustig en zo konden we daarna makkelijker verder gaan met de rest van de lessen die dag.
Lesbegeleiding muziekles tellen
Reflectie na muziekles tellen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten